Od laži do mentalnih oboljenja

Nakon što su najavljene izmjene u Nastavnom planu i programu u RS za učenike devetih razreda osnovne škole u okviru predmeta historije, vezano za prekrajanje historijskih istina i činjenica vezanih za protekli rat u BiH, pitam se da li su oni koji donose prijedloge za ovakve izmjene, ako ni čeg drugog, svjesni bar da kada se laži i iskrivljene verzije istine plasiraju kao dio obrazovnog sistema, posljedice mogu biti mnogo ozbiljnije nego što se na prvi pogled čini. Djeca koja su izložena ovakvom okruženju nisu samo žrtve manipulacije — one su na direktnom putu ka razvoju različitih mentalnih oboljenja.

U ekstremnim slučajevima, ovaj kontinuirani stres može eskalirati u razvoj ozbiljnih mentalnih poremećaja, kao što su depresija, anksiozni poremećaji, pa čak i disocijativni poremećaji. Djeca mogu postati povučena, izgubljena u unutrašnjem svijetu nesigurnosti, ili pak razviti osjećaj beznadežnosti zbog nemogućnosti da razumiju i usklade ono što im se nameće sa vlastitim osjećanjem stvarnosti.

,

rikica51
"Oči su slijepe. Treba tražiti srcem."

8 komentara

  1. Ovo si odlično primjetila, zaista ima uticaja na mentalno zdravlje jer u laži su kratke noge a kod mlađih naraštaja intuicija i sagledavanje realnosti još uvijek nije izvitopereno racionalnim zamkama. Kad sam otišao iz Bosne pred kraj rata, i vraćao se kasnije, naročito u RS, dešavali su mi se momenti nevjerice kada bih vidio spomem obilježja likovima ili cijelim četama vojnika koji su godinama razarali i ubijali civile. Dan danas imam neku želju da uzmem macolu i razvalim jedno takvo spomen obilježje u Istočnom Sarajevu.
    Imam osijećaj kao da je cijela BiH poslužila kao poligon za cijepanje ljudskog uma i psihe, kao neki menegelevski eksperiment da vide koliko mogu da nas izlupaju i promijene.
    No, iako je tema teška, smatram da će ono ljudsko u nama pobijediti i da će i te mlađe generacije jednostavno uzeti pristup na jedno uho uslo a na drugo izaslo. Istorija se počela mijenjati tokom rata kada su nam nastavnici u školama govorili da cijepamo iz udžbenika cijela poglavlja. Tako da istoriju treba generalno uzeti kao priču, jer ipak uvijek i jedino živimo u sada, a u sada je uvijek istina.

    1. Ma, ovo su neka moja razmišljanja potkrijepljena psihologijom o kojoj sam nekad nešto malo učila, a eto, sad ti i praktično potvrđuješ da sam u pravu. A i razumljivo je da serviranje laži mladom čovjeku, koji se još uvijek razvija, može izazvati konfuziju iz koje se može razviti svašta nešto, pogotovo u današnje vrijeme kada imamo toliko dostupnih izvora informisanja koji nude sasvim drugačiju stranu priče.

      A ja želim vjerovati da će razum pobijediti.

Komentariši