Vjerujem da je općepoznat marketinški slogan jednog velikog trgovačkog lanca, poznatog i kod nas – Tu sam čovjek, tu kupujem.
Manje je poznato da se ovdje zapravo radi o marketinski “prilagodjenom” obliku citata iz poznatog djela “Faust”njemačkog književnika Getea – Hier bin ich Mensch, hier darf ich’s sein!
(Ovdje sam čovjek, ovdje smijem biti to što jesam!“)
Ovaj izraz koristi se u dijelu zvanom „Osterspaziergang“ (Uskršnja šetnja), gdje glavni junak Faust razgovara sa svojim prijateljem Wagnerom o prirodi i ljudskom stanju. Faust se raduje proljeću i izražava osjećaj slobode i radosti što se ponovo osjeća živim nakon mračnog razdoblja unutrašnjih nemira.
Prevedeno na jednostavniji jezik, citat znači da se čovjek može osjećati potpuno slobodno i autentično tamo gdje ga poštuju i razumiju, bez pritiska ili očekivanja. Ova poruka optimizma naglašava ideju da poslije teških trenutaka uvijek dolazi bolji period, poput proljeća nakon zime.
No, pogledamo li upotrebu ovog “prilagodjenog” slogana u marketinške svrhe, koji dolazi od izvorne krilatice “Hier bin ich Mensch, hier kauf’ ich ein!” što u osnovi znači –
Tu sam čovjek (a na drugim mjestima nisam) pa stoga tu kupujem…, nameće se pitanje – Zar nije razumljivo i zar se ne podrazumijeva da se prema kupcu treba odnositi kao prema ljudskom biću i koliko onda ima smisla i potrebe da se to naglašava koristeći ovu iskvarenu verziju citata tako odličnog književnika poput Getea.
Tu sam potrošač, tu kupujem!
Sviđa mi se ova Gotehova verzija.
I meni.
Nekako daje osjećaj slobode.
Hier bin ich Mensch, hier kauf ich ein kaže J. W von Goethe dok izlazi iz DM-a sa pjenom za brijanje u ruci😆
I prevrnu se u grobu 😁
Agresivnost i zloupotreba u marketingu je nužna i opravdana.
Čak i negativna reklama, dokazano je, veoma je plodotvorna.
Tvoje pisanje ovom prilikom me podsjeća na vječnog idealistu
koji je zalutao u ovaj materijalistički svijet.
I plagijatorstvo? I nepoštivanje konkurencije? Sve opravdano?!
Kakva džungla od tržišta..